2016. november 3., csütörtök

TESZT - Balea Professional Oil Repair balzsam


Egy régebbi posztban már kifejtettem, hogy mennyire fontos számomra, milyen termékeket használok a hajamra. Régen nem foglalkoztam vele, meg is lett az eredménye, derékig érő hajamból hirtelen vállig érő lett. Ez hatalmas csapás volt az egómnak, mivel mindig is a hajam volt az, amit a legjobban szerettem magamon.

Elhatároztam tehát, hogy ezentúl odafigyelek rá, aminek az első lépése az volt, hogy megválogattam, milyen hajápolókat veszek. A szilikontartalmúakat azóta is messzire kerülöm, mindig az a legelső, amit megnézek az összetevők közt. Amennyiben tartalmaz szilikont, számomra már érdektelen is.



Nem így volt ez a dm sajátmárkás terméke, a Balea Professional Oil Repair balzsamjával. Mint mindent mást, ennek az összetevőit is Krémmánián csekkoltam le. Nem volt benne szilikon, és más, agyonreklámozott márkákkal ellentétben viszonylag kevés összetevője, van, ebből a nagy része zöld pöttyel jelölt. Úgy voltam vele, egy próbát megér, pláne 400 ft-ért. Kis egyszerű a tubusa is, semmi fölösleges csicsa.

Őszintén szólva, mivel ilyen olcsó, nem is voltak nagy reményeim vele kapcsolatban. Pont ezért
döntöttem úgy, hogy nem szimpla balzsamként, hanem pakolásként fogom használni. Samponozás után jóóó sokat kinyomtam  a tenyerembe, eloszlattam a hajamon, összefogtam, és így pihent rajta kb. fél órát. Állagra elég híg, vigyázni kell vele mikor megindul, mert könnyen hajlamos lefolyni az ember kezéről. Az illata pedig...hát elég fura. Nem mondanám hogy rossz, de volt már sokkal jobb illatú balzsamom is. Emlékeztet az Isana egyik hasonló termékére.

Fél óra után lemostam, és itt jött a meglepetés: már a víz alatt is éreztem, hogy mennyire selymes lett a hajam. Jó alaposan átmostam, hogy biztosan lejöjjön, de a selymesség ezután is megmaradt. Ha még nem írtam volna, nagyon dús, vastag szálú hajam van, ami elég rugalmatlan, szóval könnyen hajlamos a kócolódásra. Épp ezért vizesen sohasem fésülöm (egyébként sem tanácsos, mert ilyenkor nagyon sérülékeny a haj, de az én esetemben szinte lehetetlen is), viszont mikor megszáradt, és kifésültem, észrevehetőbben könnyebben siklott a fésű benne. Plusz finom puha, és szép fényes is lett.

Ez eddig nem tűnik nagy számnak egy balzsamtól, hiszen tulajdonképpen ez a dolga, viszont 2 dolog miatt igen is említésre méltó:

  1. Másnapra, sőt harmadnapra sem tűnt el ez a puha selymes érzet, mint pl. az Isana hajkúrájánál, ami szintén puhította a hajamat, másnapra viszont már újra száraz és kócolódó volt. Ezzel a balzsammal még a következő mosás napján is nagyjából könnyen tudtam fésülködni.
  2. Mindezt úgy képes elérni, hogy egyáltalán nincs benne szilikon, a "divatos nagy márkákkal" ellentétben, ahol 2-3 féle is szerepel az összetevőlistában. 


Ez a balzsam a bizonyíték arra, hogy nem csak a többezer forintos kencék lehetnek jók, és ne a reklámoknak dőljünk be, ha minőséget akarunk. Döbbenet, hogy az árához képest milyen jó, (mind hatásban, mind összetevőkben) ez a termék, mégis milyen kevesen ismerik.

Összegezve:

Ami tetszett: az ára kedvező, szilikonmentes, kevés összetevő, puhítja és selymessé teszi a hajat.
Ami nem tetszett: az állaga lehetne sűrűbb, hajlamos folyni, és az illata is lehetne jobb.

Nekem bejött ez a balzsam. Most épp a lila Glatt + Glanz változatával kísérletezem (nem bírom, ki, ha nem újítok be mindig valami újat, hehe), de valószínűleg fogok még ilyet venni.


Pontszám: 4/5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése