2016. november 4., péntek

Gasztro - Aszalt szilvával és füstölt sajttal töltött hús, baconbe tekerve

Itt a Gasztro rovatban a kedvenc ételeimet, és azok receptjeit olvashatjátok. A képek és az ételek természetesen mind az én konyhámban készülnek ;)


Na ez az a kaja, amivel bárhol, bármikor le lehet venni a lábamról. Imádom a kicsit különlegesebb fogásokat, a hús - gyümölcs párosítás pedig nagy kedvencem (kivéve a menzai főtt hús - meggyszósz, pirított dara borzalmat), ezért én is gyakran szoktam készíteni. Sokan csak ünnepekre tálalnak hasonló finomságokat, pedig higgyétek el, egy sima hétköznapot is nagyon fel tud dobni egy ízletes ebéd. 




Hozzávalók:
  • 1 kg hús (ezt tetszés szerint választhatjuk. Én készítettem már karajból, csirkemellből és csirkecombfiléből, mikor éppen mi van itthon. Mindegyikből nagyon finom lett.)
  • 1 zacskó aszalt szilva (javaslom a Pennyben kapható kimondhatatlan márkájú sárga zacskósat, 200 g van benne ami bőven elég, és mindössze 400 ft körül van)
  • 1 csomag szeletelt bacon
  • 1 csomag füstölt sajt (elsősorban Karaván, de ha drágálljuk, akkor a szintén Pennys Pásztor füstölt sajt is ugyanolyan jó)
  • 2 dl vörösbor
  • 1 ek cukor
  • 1 ek méz



Elkészítés:
  1. A húst megmossuk, felszeleteljük (minél nagyobb és vékonyabb szeletekre, ha szükséges klopfolhatjuk is egy kicsit), tetszés szerint fűszerezzük. Én általában csak egy kis borsot, sót, meg szárnyas/sertés fűszerkeveréket használok.
  2. Kiszedünk egy szelet bacont, ráfektetjük a húst, beletesszük a asztalt szilvát és a sajtot (általában 2 szem szilva, és 1 kis szelet sajt elég), majd óvatosan feltekerjük. Ezt megismételjük az összes hússzelettel
  3. A húsokat egy olajjal kikent tepsibe tesszük, szorosan egymás mellé. Ha sikerül elég szorosan rakni, akkor még megtűzni sem kell a végeit, mert "összenyomják" egymást, és nem marad lyuk a szélén.
  4. Lefedjük alufóliával, majd a 180 fokra előmelegített sütőben így sütjük kb. 20-25 percig.
  5. Amíg sül, elkészítjük a boros öntetet: 2 dl vörösbort állandó kevergetéssel felforralunk a cukorral, mézzel, és a maradék aszalt szilvával. Tehetünk bele tetszés szerint még fűszereket, én az alábbiakat szoktam (mindegyikből egy keveset csak): szerecsendió, fahéj, szegfűszeg, és gyömbér. Nem kell sokáig főzni, épp csak bugyogjon fel egy kicsit, és olvadjon el a cukor meg a méz.
  6. Kiszedjük a sütőből a húst, leszedjük az alufóliát, most már nem kell. Meglocsoljuk a boros öntettel, majd visszatoljuk a sütőbe, és addig sütjük, míg a bacon szépen meg nem pirul. 
Tetszés szerinti körettel tálaljuk, szerintem a legjobban a burgonyakrokett illik hozzá, de nagyon jól passzol a sült krumpli vagy a kukoricás rizs is. 

Jó étvágyat!!!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése