2016. október 29., szombat

Keressük a természetest!

Talán nem is sejtjük, milyen sok féle vegyi anyaggal kerülünk kapcsolatba életünk során. Az ételek, a ruhák, a kozmetikumok mind tele vannak olyan összetevőkkel, amiknek a nevét sem tudjuk kimondani. Közülük sokról bebizonyosodott már, hogy káros az emberi szervezetre, a legtöbben mégsem törődnek vele. Ez hiba. Tudatosnak kell lennünk, hiszen csak egy testünk van, és minél többet kell tennünk azért, hogy sokáig egészségesek és szépek legyünk.
Persze nagyon nehéz, sőt talán lehetetlen is manapság, hogy minden fajta káros anyaggal való érintkezést elkerüljünk, de azért életünk bizonyos részein szentelhetünk nagyobb figyelmet a természetességre. Én például túlságosan szeretek enni ahhoz, hogy csak egészséges ételeket fogyasszak, és a ruháimat is sima mosószerrel mosom, mégis odafigyelek a vegyi anyagok elkerülésére, mégpedig a szépségápolásban.



Tinikoromban még egyáltalán nem érdekelt az ilyesmi, mindig a menő, márkás, agyonreklámozott termékeket vettem. Aztán persze sosem tudtam, mitől töredezik és fénytelen a hajam, pattanásos az arcom stb.

Főleg a hajam volt az, amivel elégedetlen voltam. Mindig láttam a reklámokban a csodaszép, hosszú hajú modelleket, aztán ránéztem az én töredező, csúnya fakó rőzsémre, és elszomorodtam, Hiába használtam azokat a samponokat és hajpakolásokat amiktől nekik csodaszép lett a hajuk, nálam egyik sem működött. A hajam nemhogy nem nőtt, inkább csak egyre rövidebb lett a folyamatos töredezéstől. Hiába ért már majdnem derékig, nagyon csúnya volt, így hosszas rábeszélés után engedtem vállig levágatni.

Ekkor elhatároztam, hogy változtatok a hajápolási rutinomon. Beleástam magamat a neten a témába,
így jöttem rá, hogy a legnagyobb ellenségem a szilikon volt. Addig fogalmam sem volt róla, hogy mennyi hajápolóba raknak ilyet, és hogy mennyire átveri az ember. Elhiheti velünk, hogy a hajunk milyen egészséges, hiszen selymes és fényesen csillog, pedig az csak egy műanyag réteg rajta, valójában pedig borzalmasan sérültek és megviseltek a hajszálaink. Persze, mindenkinek a szervezete más és más, így lehet, hogy például nem egy ismerősöm a mai napig szilikonos termékeket használ, mégis egészséges a haja. Az enyém sajnos ennél kényesebb, ezért is tette tönkre ez a sok műanyag vacak.


Lényeg a lényeg, hogy teljesen szembementem az eddigi módszereimmel, és gyökeresen megváltoztattam mindent a hajápolással kapcsolatban. Most már kizárólag szilikonmentes termékek jöhetnek szóba nálam. A samponom és a balzsamom is ilyen, pakolásnak pedig kókuszolajat használok. Nincs is szükségem másra. A hajam most már ismét derékig ér, de össze sem lehet hasonlítani az évekkel ezelőtti állapottal, hiszem most szép, egészséges, és a saját fényétől csillog, nem a műanyagtól.

Mivel a hajammal így bevált a dolog, ezért szépen lassan elkezdtem a többi kozmetikumomat is leváltani. Most már az arckrémem, az arclemosóm, és az ajakápolóm is natúrkozmetikum. Persze, nem mindenhol jött be ez a természetes vonal, de ez majd egy külön bejegyzés témája lesz.

Ebben a bejegyzésben most elég nagyvonalakban írok a témáról, de lesznek majd részletes tesztek is, ahol bővebben véleményt alkotok az általam használt konkrét termékekről, melyik mennyire vált be, vagy mennyire nem.

Elöljáróban csak azt tudom mondani, hogy mindenki próbáljon meg minél több ilyen természetes kozmetikumot használni, és a tudattól, hogy nem mérgezzük magunkat ennyi vegyszerrel, máris jobb közérzetet ad majd ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése